Blog uczniów Zespołu Szkół w Garboszycach, w którym staramy się zachęcić wszystkich do jedzenia owoców i warzyw pięć razy dziennie
piątek, 23 maja 2008

Przez ostatnie dni robiliśmy zdjęcia, nagrywaliśmy filmiki, pisaliśmy krótkie artykuły, wywiady i przepisy. Wszystko po to, aby zachęcić Was do częstego jedzenia owoców i warzyw. Dla naszego zdrowia powinniśmy jeść je conajmniej 5 razy dziennie, czyli sięgać po 5 porcji owoców lub warzyw. Jedna porcja to na przykład jabłko, pomarańcza, filiżanka truskawek lub poziomek, szklanka soku owocowego, chrupiąca marchewka lub pożywny marchewkowy sok, banan, brzoskwinia, miseczka sałatki lub surówki (owocowej albo warzywnej). Jest z czego wybierać, więc na pewno każdy znajdzie to co lubi. A przecież wszystkie te rzeczy są nie tylko zdrowe, ale też bardzo smaczne. Zachęcamy Was do wypróbowywania naszych przepisów, do przynoszenia owoców jako przekąsek do zjedzenia na przerwie. Niech w naszej szkole zapanuje moda na jedzenie owoców i warzyw.

 

Naszą stronę-bloga wysłaliśmy na konkurs "Owoce i warzywa na 5" . Trzymajcie ze nas kciuki! Wyniki 15 czerwca. Niezależnie od tego czy wygramy mamy nadzieję kontynuować naszego bloga. Mozę ktoś chciałby zaproponować własny przepis lub opisać o swoim sposobie na zdrowie.

 

200 studentów ze szkoły z Twickenham, podczas egzaminów jadło banany na śniadanie, w czasie przerw i na obiad by poprawić swą zdolność uczenia się. Badania pokazały, że potas w nich zawarty znacznie pomógł uczniom skupiać się na lekcjach.

 


 

 A może sięgniecie po mikser? Na pewno wszyscy lubicie koktajle ze zmiksowanych truskawek. Pamiętajcie, że miksować można większość owoców. Możecie mieszać różne owoce, dodawać soki, jogurty, kefir, mleko, a nawet wodę (np. mineralną). Do dzieła!

 

 


 

- Dzień dobry panie jabłko!
- Dzień dobry.
- Mam do pana pytanie. Jakie ma pan witaminy?
- Zawieram witaminę C, która podnosi odporność. Mam też magnez i potas, poprawiajace pamięć i ułatwiające uczenie się.
- Jakie jeszcze powody mogą mieć uczniowie żeby zjadać jabłka?
- Chrupanie jabłek wzmacnia zęby i dziąsła. Działamy też dobrze na serce.
- Czy to prawda, że jedzenie jabłek chroni nas przed rakiem?
- Jest takie powiedzenie: jedno jabłko dziennie trzyma lekarza z dala ode mnie.
- A teraz prywatne pytanie: czy ma pan dziewczynę?
- Tak, naturalnie. Ma na imię pani jabłko.
- To wspaniale, dziękuję za wywiad. Życzę panu dużo witamin.
- Dziękuję.

Joanna Wiecheć
 
Najwięcej witamin jest pod skórką, dlatego lepiej jeść nieobrane jabłka.
Pamiętaj tylko żeby je dokładnie umyć! 

 

Przygotuj:
puszkę anansów, 2 pomarańcze, 3 gruszki, 2 brzoskwinie, szklankę winogron, pół szklanki wydrylowanych wiśni, pół szklanki truskawek lub malin, sok z 2 cytryn, 2 łyżki wiórków kokosowych
Przyrządzenie:
Pomarańcze, gruszki, brzoskwinie umyc, obrać, pokorić. Krążki ananasa odcedzić z syropu - pokorić w kostkę. Owoce włożyć do salaterki, delikatnie wymieszać. Zalać sokiem cytrynowym z 3-4 łyżkami syropu ananasowego. Schłodzić. Przed podaniem posypać wiórkami kokosowymi.
Smacznego!

Aleksandra Łazińska

czwartek, 22 maja 2008

 Zachęcam uczniów szkoły w Graboszycach do jedzenia owoców. Po co marnować życie na jedzenie słodyczy i picie coca-coli. Lepiej wyciągnąć pyszne, świeże i zdrowe owoce i pić sok pomidorowy.

Zapamiętaj: pomidor dostarcza witaminy B1, cytryna i pietruszka witaminy C, a orzechy wpływają na mądrość. Więc gdy to pomiędzy lekcjami będziesz spożywał - same szóstki do dziennika!

Konrad Gzela 

Przygotuj:

3 duże pomarańcze, 2 duże banany, 2 łyżki posiekanych daktyli, sok z dużej cytryny, pół szklanki śmietanki, pół szklanki lodów waniliowych, żółtko

Przyrządzenie:

Pomarańcze umyć, obrać, podzielić na cząstki. Banany obrać, pokroić w talarki. W salaterce ułożyć pomarańcze, na nich banany. Skropić sokiem z cytryny. Ukręcić żółtko, ubić śmietankę, połączyć z lodami. Polać owoce, przybrać daktylami.

Smacznego!

Aleksandra Łazińska 

 
 
Rozmowę z pomidorem przeprowadziła Monika Mrozek

Składniki (porcja dla 8 osób):

3 kiwi, 2 banany, 1 pomarańcza, 2 gruszki, 2 jabłka, 1 puszka ananasów, 1 puszka brzoskwiń, 3 duże jogurty (np. morelowy, borówkowy, truskawkowy)

Sposób przyrządzenia:

Wszystkie owoce, te z puszki też, pokroić w kostkę. Wsypać do salaterek i polać trochę trzema jogurtami. Mozna dodać utartą czekoladę.

Dorola Filas

 
1 , 2