Blog uczniów Zespołu Szkół w Garboszycach, w którym staramy się zachęcić wszystkich do jedzenia owoców i warzyw pięć razy dziennie
Kategorie: Wszystkie | Co robimy? | Księga przepisów | Pytanie na śniadanie | Szkoła w obiektywie
RSS

Księga przepisów

piątek, 23 maja 2008

 A może sięgniecie po mikser? Na pewno wszyscy lubicie koktajle ze zmiksowanych truskawek. Pamiętajcie, że miksować można większość owoców. Możecie mieszać różne owoce, dodawać soki, jogurty, kefir, mleko, a nawet wodę (np. mineralną). Do dzieła!

 

 


 

Przygotuj:
puszkę anansów, 2 pomarańcze, 3 gruszki, 2 brzoskwinie, szklankę winogron, pół szklanki wydrylowanych wiśni, pół szklanki truskawek lub malin, sok z 2 cytryn, 2 łyżki wiórków kokosowych
Przyrządzenie:
Pomarańcze, gruszki, brzoskwinie umyc, obrać, pokorić. Krążki ananasa odcedzić z syropu - pokorić w kostkę. Owoce włożyć do salaterki, delikatnie wymieszać. Zalać sokiem cytrynowym z 3-4 łyżkami syropu ananasowego. Schłodzić. Przed podaniem posypać wiórkami kokosowymi.
Smacznego!

Aleksandra Łazińska

czwartek, 22 maja 2008

Przygotuj:

3 duże pomarańcze, 2 duże banany, 2 łyżki posiekanych daktyli, sok z dużej cytryny, pół szklanki śmietanki, pół szklanki lodów waniliowych, żółtko

Przyrządzenie:

Pomarańcze umyć, obrać, podzielić na cząstki. Banany obrać, pokroić w talarki. W salaterce ułożyć pomarańcze, na nich banany. Skropić sokiem z cytryny. Ukręcić żółtko, ubić śmietankę, połączyć z lodami. Polać owoce, przybrać daktylami.

Smacznego!

Aleksandra Łazińska 

Składniki (porcja dla 8 osób):

3 kiwi, 2 banany, 1 pomarańcza, 2 gruszki, 2 jabłka, 1 puszka ananasów, 1 puszka brzoskwiń, 3 duże jogurty (np. morelowy, borówkowy, truskawkowy)

Sposób przyrządzenia:

Wszystkie owoce, te z puszki też, pokroić w kostkę. Wsypać do salaterek i polać trochę trzema jogurtami. Mozna dodać utartą czekoladę.

Dorola Filas

Przygotuj:

2 duże świeże ogórki, 2 ząbki czosnku, 6 rzodkiewek, szklankę jogurtu naturalnego, łyżkę posiekanej świeżej mięty, sól, pieprz

Przyrządzanie:

Ogórki obrać, pokroić w plasterki posolić. Po 15 minutach lekko odcisnąć. Czosnek obrać, drobno posiekać. Rzodkiewki umyć, pokroić w talarki. Wszystkie składniki wymieszać. Zalać jogurtem wymieszanym z czosnkiem. Doprawić.

Smacznego!

Aleksandra Łazińska

środa, 21 maja 2008

Składniki:
1 średniej wielkości arbuz, 1 melon, 2 gruszki, 2 brzoskwinie, kiść winogron, sok z połowy cytryny
Sposób przyrządzenia:
Arbuza przeciąż na pół i łyżeczką wyciąć kulki z miąższu. Tak samo postąpić z melonem. Gruszki obrać, usunąć gniazda nasienne i pokroić w dużą kostkę. Dodać winogrona. Wszystkie składniki wymieszać i włożyć do wydrążonej połówki arbuza. Na koniec polać sokiem z cytryny. Gotowe.
Smacznego!

Justyna Woźniak

Składniki:
5 marchewek, 2 pietruszki, 1 cebula, 3 jajka, puszka groszku konserwowego, 2 kiszone ogorki, majonez, 1 ziemniak, sól i pieprz do smaku
Sposób przyrządzania:
Marchewkę, pietruszkę i ziemniaka ugotować w skórce, aż będą miękkie. Po ostudzeniu obrać ze skorki i pokroić w kostkę. Jajka ugotować na twardo, ołupić i posiekać. Ogórki pokroić w kosteczkę. Groszek odsączyć. Cebulę posiekać i sparzyć wrzątkiem. Wszystkie składniki wymieszać, przyprawić solą i pieprzem i dodać majonezu.
Smacznego!

Monika Mrozek

wtorek, 20 maja 2008

Składniki:
- 3 banany
- 10 truskawek
- 3 jabłka
- bita śmietana
Pokroić owoce w kostkę. Wsypać pokrojone składniki do miski i wszystko wymieszać. Przełożyć owoce do odzielnych miseczek i polać bitą smietaną.
Smacznego!

Asia Wiecheć